Boeien en binden van personeel in de schilders- en onderhoudssector

Boeien en binden van personeel

Boeien en binden van personeel

Boeien en binden van personeel

Bedrijven in onze branche hebben in tijden van hoogconjunctuur steeds meer moeite om goede vakmensen te vinden, én aan zich te binden. Daarom is het belangrijk om te zorgen dat werknemers tevreden en gemotiveerd blijven, gezond en veilig kunnen werken en de mogelijkheid hebben om door te groeien.

beoordelingsgesprek-1024x350

Onboarden

Onboarden is het proces van integratie en inwerking van nieuwe medewerkers, waardoor ze zich snel thuis voelen in uw organisatie. Denk dan aan het verstrekken van informatie over uw bedrijf, het introduceren van de nieuwe medewerker aan collega's en leidinggevenden, het trainen en ontwikkelen van de benodigde vaardigheden en het faciliteren van het proces van integratie en cultuurverandering. Wij bieden veel hulpmiddelen voor een goede onboarding, zoals deze checklist en leaflet die we in samenwerking met SUSAG hebben ontwikkeld. Een goede onboarding is in de schilders- en onderhoudsbranche ook een taak die past bij de leermeester.
Naar de downloads voor leermeesters

 

Ga in gesprek

Aandacht en waardering zijn vaak belangrijker voor werknemers dan de geldelijke beloning. Daarom is het goed om werknemers ook te spreken buiten de functioneringsgesprekken en het jaarlijkse beoordelingsgesprek. Een open bedrijfscultuur en transparante communicatie dragen ook bij aan aantrekkelijk werkgeverschap. Wilt u weten hoe u een gesprek op de juiste manier opbouwt en het beste uit uw medewerkers haalt? Meld u dan aan voor onze training Functionerings- en beoordelingsgesprekken. Nu met 100% subsidie vanuit Mijn Carrière.

Loopbaanontwikkeling

Het vakgebied van schilder- en onderhoudspersoneel is volop in beweging en biedt werknemers mogelijkheden om zich te blijven ontwikkelen. Naast de Schildersvakopleidingen om vakmensen op te leiden, organiseert OnderhoudNL diverse trainingen voor schilders, glaszetters, metaalconserveerders en andere onderhoudsspecialisten om bij te blijven op hun vakgebied.
Meer over opleiden

 

Duurzame inzetbaarheid

Ook schilder- en onderhoudspersoneel moet steeds langer doorwerken. Wat kunt u er als werkgever aan doen om werknemers duurzaam inzetbaar te houden? De bedrijfstak heeft een aantal hulpmiddelen ontwikkeld om duurzame inzetbaarheid te bevorderen. Werknemers hebben bijvoorbeeld recht op een loonbaancheck, een adviesgesprek en een Gezondheids- en Bodycheck. Daarnaast zijn er subsidies beschikbaar voor bij- en omscholing.
Meer over duurzame inzetbaarheid

 

Special

Uw medewerkers bepalen voor een belangrijk deel de kwaliteit van het schilderwerk, het onderhoud en de verduurzaming. Om de continuïteit van uw onderneming te waarborgen, is het dus essentieel om gekwalificeerde medewerkers in huis te halen én vervolgens vast te houden. 'Boeien en binden' heet dat. Maar hoe? Onze Special Medewerkers boeien en binden biedt u inzicht, concrete instrumenten en goede ervaringen van collega's. 

Nieuws

Meer nieuws

Uitgelicht

Uitgelicht-leerlingen binden en boeien_1024x606

Leerlingen boeien en binden

‘Boeien en binden’ beperkt zich niet tot nieuwe en bestaande medewerkers. Ook leerlingen horen daarbij. Want elke leerling is een potentiële nieuwe medewerker én ambassadeur voor uw bedrijf. Uw leermeester, die de leerling begeleidt, speelt hierin een belangrijke rol. Om de leermeester in deze taak te ondersteunen, biedt OnderhoudNL een breed
pakket aan activiteiten, hulpmiddelen, workshops én trainingen.

U leest het in OnderhoudNL Magazine

Word ook lid

Profiteer direct van kortingen, tools, informatie en onze lobby om nog slimmer te ondernemen. Samen zijn we een sterke sector van ondernemers en vakmensen. Wij houden Nederland mooi.

Bekijk wat het lidmaatschap inhoudt