Special Communicatie

gesprek met klant-overleg-communicatie_1024x350

Special Communicatie

‘Zeggen wat je doet en doen wat je zegt’

Special Communicatie

Goede communicatie is essentieel voor de continuïteit van uw bedrijf. Richting opdrachtgevers om bijvoorbeeld nieuw werk binnen te halen en om bestaande relaties te behouden en te verstevigen. Maar ook richting uw eventuele medewerkers. Met een duidelijke boodschap en een heldere manier van communiceren, zorgt u voor een positieve werksfeer en een sterk intern merk.  

Special communicatie_1024x350

Maar welke boodschap wilt u precies overbrengen, wat wilt u ermee bereiken en hoe pakt u dat aan? In onze gloednieuwe ‘Special Communicatie’ leest u meer over het hoe en waarom van communicatie. Hoe u aansluit op de klantreis en welke effectieve middelen er zijn om uw merk te versterken. 

Special downloaden

Download de special en u kunt direct aan de slag met de handige checklists en contentkalender. Maak ook gebruik van de ervaringen die collega-ondernemers hebben opgedaan bij het bouwen aan een sterk merk. De Special Communicatie is ontwikkeld door OnderhoudNL Schilders. Als lid van OnderhoudNL kunt u deze uitgave (na inloggen) kosteloos downloaden. 

Hulpmiddelen

Maak bij de Special Communicatie ook vooral gebruik van de volgende hulpmiddelen:

  • Werkopnameformulier: Formulier dat gebruikt kan worden voor de opname van een werk en is de basis voor de offerte.
  • Modelbrief aanbod meerjarenonderhoud (MJOP): Brief voor de opdrachtgever waarin de verschillende mogelijkheden voor meerjarenonderhoud worden toegelicht.
  • Schema meerjarenonderhoud (MJOP): Excel-bestand waarmee eenvoudig en overzichtelijk een meerjarenonderhoudsschema kan worden opgesteld.
  • HIER 
    Deze tool biedt ondersteuning bij het uitvoeren van lokale marketingactiviteiten. U ziet welke media u kunt  inzetten in uw servicegebied, maar u krijgt ook inzicht in de sociaaldemografische data van de regio.
  • Potcast Martijn Verspeek 
    Laat u inspireren door Martijn Verspeek. Hij draait een zeer succesvol installatiebedrijf op één regel: alleen maar werken voor en met fans. In deze podcast geeft hij een openhartig kijkje in zijn keuken.
  • Burenmailing: Informeer de buurt waar u als schildersbedrijf aan het werk bent over uw diensten. En nodig hen uit voor een vrijblijvend advies met deze burenmailing.

Word ook lid

Profiteer direct van kortingen, tools, informatie en onze lobby om nog slimmer te ondernemen. Samen zijn we een sterke sector van ondernemers en vakmensen. Wij houden Nederland mooi.

Bekijk wat het lidmaatschap inhoudt