Deelcampagne Wij Onderhouden van Nederland ‘Werk als glaszetter’ van start
Deelcampagne Wij Onderhouden van Nederland ‘Werk als glaszetter’ van start
Van mei tot eind juli 2024 zijn wij op verschillende sociale media actief met de campagne ‘Werk als glaszetter’. Deze campagne, die onderdeel is van onze landelijke campagne Wij Onderhouden van Nederland, is bedoeld om het vak meer bekend te maken onder jongeren en op die manier voor meer instroom te zorgen.
Tekort aan vakmensen
Uit een inventarisatie van OnderhoudNL Glas, initiatiefnemer van deze deelcampagne, blijkt namelijk dat er een groot tekort is aan vakmensen ofwel glaszetters bij onze leden. Met een korte campagnevideo, waarin alle facetten van het uitdagende werk als glaszetter in beeld worden gebracht, willen we toekomstige vakmensen warm maken voor het vak. Aan het einde van de video worden ze doorverwezen naar wijonderhoudenvannederland.nl/glaszetter.
Zet ook úw vacatures op wijonderhoudenvannederland.nl
Daar vinden ze informatie over het vak, de verschillende opleidingen om glaszetter te kunnen worden en de openstaande vacatures bij OnderhoudNL-bedrijven waar ze direct op kunnen reageren. Op dit moment staan er 23 vacatures voor glaszetters open op wijonderhoudenvannederland.nl. Staat uw vacature er nog niet bij? U regelt het snel en eenvoudig via Mijn OnderhoudNL.
Wat kunt u zelf doen?
Naast het plaatsen van uw vacatures op wijonderhoudenvannederland.nl kunt u zelf ook inhaken op deze deelcampagne. Download hier de campagnevideo in vier diverse formaten, inclusief voorbeeldtekst die u kunt plaatsen bij de video op uw socialmediakanalen. Bent u lid van OnderhoudNL? Vraag dan een gepersonaliseerde video aan met daarin uw eigen bedrijfslogo.
Wat doen wij verder nog?
Als brancheorganisatie is het een van onze topprioriteiten om instroom te genereren voor de sector. Een kleine greep uit de activiteiten die we ondernemen en tools die ingezet kunnen worden:
Meerdere deelcampagnes volgen
De campagne is een vervolg op de succesvolle campagne ‘Word Glaszetter’ uit 2023. Destijds zagen bijna een miljoen Nederlanders wat het beroep glaszetter bij een OnderhoudNL-bedrijf inhoudt. Het is belangrijk dat we bij jongeren en jongvolwassenen zichtbaar zijn en blijven. In de loop van dit jaar zullen er in navolging van ‘Werk als Glaszetter’, nog meer deelcampagnes volgen voor andere functies in de schilders- en onderhoudsbranche. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt met BTH-financiering.
Kijk voor meer informatie op Wij onderhouden van Nederland