03-Management

Persoonlijke effectiviteit

Haal het beste uit uzelf

Als eindverantwoordelijke binnen het bedrijf vervult u verschillende rollen: acquisiteur, relatiebeheerder, manager enzovoorts. Elke rol vraagt weer andere competenties. Hoe geeft u ze zo effectief mogelijk vorm? In deze training gaat u aan de slag om het beste uit uzelf te halen.

shutterstock_1261986004

Uw talenten beter benutten

Alleen door een betekenisvolle relatie op te bouwen met opdrachtgevers blijft een bedrijf de concurrent een stap voor. Daarnaast moet een ondernemer de juiste inzichten, houding en vaardigheden aan medewerkers kunnen overbrengen. Dat vereist leiderschap. Weetjes, tips en trucs zijn niet genoeg. De eigen persoon is voor de ondernemer het belangrijkste instrument. Hoe wordt u persoonlijk effectiever? Hoe kunt u uw talenten beter benutten en daarmee ook bijdragen aan het succes van uw onderneming?

Direct toepassen

In deze training gaat u met uzelf aan de slag. U krijgt helder zicht op uw leerbehoeften, traint vaardigheden en leert van andere deelnemers. Wisselende werkvormen en actief gebruik van de groepsdynamiek zorgen daarvoor. U gaat direct met de inhoud aan de slag in de praktijk en volgt een intensief intervisietraject.

Wat leert u?

Het programma van deze training kent drie onderdelen:

Intake

  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats om de leerbehoeften in beeld te brengen. Er wordt op gelet dat onderlinge concurrentie (bedrijven uit dezelfde regio) geen verstorende rol speelt.

Meerdaagse training (donderdag, vrijdag, zaterdag)

  • Verschillende krachten in een bedrijf
  • Presentie en presentatie richting opdrachtgever
  • Aansluiten op de (latente) behoeften van een opdrachtgever
  • Gespreksniveaus en -stijlen
  • Regie houden in een (advies)gesprek bij een (potentiële) opdrachtgever
  • Taken directie in relatie tot individuele projecten bij opdrachtgevers
  • Taken directie in relatie tot continu verbeteren
  • Verticale en horizontale stijlen van leidinggeven
  • Sturen op teamprestaties
  • Praktisch oefenen met verschillende soorten personeelsgesprekken
  • Eigen kernkwaliteiten en valkuilen en hoe daarmee om te gaan
  • Voorkeursstijlen en hun effectiviteit in diverse situaties
  • Alternatieve aanpakken ontwikkelen en oefenen

Praktijkopdracht in het eigen bedrijf

  • Uitvoeren praktijkopdracht in het eigen bedrijf
  • Coachgesprek met trainers n.a.v. praktijkopdracht
    o Welke resultaten zijn behaald voor het bedrijf?
    o Welke ontwikkeling is ingezet in de persoonlijke effectiviteit?
    o Welke vervolgstappen zijn nog nodig?

Na deze training…

  • heeft u de tools in handen om uw eigen gedrag bewuster in te zetten
  • bent u in staat betekenisvolle relaties aan te gaan met uw opdrachtgevers
  • kunt u gerichter opdrachten binnenhalen en opdrachtgevers op langere termijn behouden
  • kunt u de prestaties van uw medewerkers verbeteren en hen meenemen in de gemaakte strategische keuzes

Data en inschrijvingen

Er zijn geen trainingen gevonden.

Data en inschrijvingen

Op dit moment zijn er geen data bekend. Vul onderstaande gegevens in en we houden u hiervan op de hoogte.

Maatwerk en incompany

Niet ieder bedrijf is hetzelfde. Daarom passen we onze trainingen graag aan uw behoeften aan. Meer weten over maatwerk of incompanytrainingen? Neem contact op met Gerrie van der Breggen.

Stuur een mail
gerrie

Gerrie van der Breggen

Trainingen
0182 - 556 126 | Stuur mij een e-mail

Praktische informatie

Duur
3 dagen, exclusief intake en coachgesprek n.a.v. praktijkopdracht
inclusief 1 overnachting

Aantal deelnemers
8 - 12

Voor wie?
Ondernemers, directeuren, bedrijfsleiders

Voorbereiding
1 dagdeel voor intake en voorbereidende opdracht

Leervorm
Groepsgesprekken, teamsamenwerking, individuele coaching, leren van elkaar (intervisie)

Investering per deelnemer

Leden van OnderhoudNL: €2.820
Niet- of aspirant-leden OnderhoudNL: €3.525

Alle kosten zijn exclusief 21% btw

“Ik heb veel gehad aan de training Persoonlijke Effectiviteit. Je leert de wereld en de bedrijfstak door een andere bril te zien. Met name de veranderende markt naar RGS en de andere relatie met de opdrachtgever die dat met zich mee brengt was voor mij een belangrijk aandachtspunt. Het leggen en onderhouden van het klantcontact en het luisteren naar wat de klant echt beweegt zijn dan belangrijke vaardigheden. Ook heb ik de
leren van elkaar - sessies in de vertrouwde omgeving als zeer prettig en leerzaam ervaren. Kortom, ik kan het iedereen aanbevelen die in het bedrijf eindverantwoordelijk is of op het punt staat de eindverantwoordelijkheid over te nemen.”
Eric van de Pol, algemene directie Weijman Vastgoedonderhoud, Veenendaal


“Van belang is dat je als bedrijf eerst bewust kiest welk bedrijf je wilt zijn en hoe je je wilt positioneren in de markt en op basis daarvan dan heldere keuzes maken over de typen klanten die je kunt en wilt bedienen. Vervolgens kunnen meebewegen met deze klanten maar ook duidelijk kunnen zijn. Als ondernemer moet je zelf kunnen bewegen zodat je steeds effectief kunt blijven handelen, zowel binnen het bedrijf als met opdrachtgevers. Ik heb in dat verband onder andere geleerd hoe je op basis van samenwerken aan tafel komt, hoe je een gesprek in gaat met een klant ook als hij of zij in eerste instantie niet bij je lijkt te passen. En dat je altijd in gesprek moet blijven ook als het even niet wil lukken.”
Bob Jacobs, directeur Jacobs Beheersbaar Onderhoud, Elst (GLD)