OnderhoudNL-leden tonen vakwerk tijdens Open Monumentendag
met #wijonderhoudenvanmonumenten
OnderhoudNL-leden tonen vakwerk tijdens Open Monumentendag
Open Monumentendag blijkt populairder dan ooit: dit weekend bezochten naar schatting ca. 1,75 miljoen bezoekers de ruim 5.500 gratis opengestelde monumenten en 1.500 activiteiten in Nederland. Ook onze leden konden aanhaken met een eigen social media pakket en de hashtag #wijonderhoudenvanmonumenten.



Een greep uit de gepersonaliseerde social media berichten
"Met deze marketingactie maken we onze leden nog zichtbaarder bij eigenaren van monumenten, laten we een breed publiek zien hoe mooi en bijzonder het vak is en tonen we de kwaliteit die onze vakmensen elke dag leveren", aldus een trotse sectormanager Restauratieschilders Ferdinand Wieman.



Een greep uit de gepersonaliseerde social media berichten
Uniek social media pakket voor leden
Tientallen OnderhoudNL-leden hebben laten zien dat zij regelmatig onderhoud uitvoeren aan de meest prachtige monumenten. Van rijksmonumenten in de binnenstad, tot kerken, molens en kastelen. De werkzaamheden verschillen van monumentaal schilderwerk, tot restauratiewerkzaamheden, voegwerk en monumentale beglazing.


Een greep uit de gepersonaliseerde social media berichten
Onderdeel van grootse campagne 'Wij onderhouden van Nederland'
Deze social media actie is een aanhaker op de landelijke campagne Wij onderhouden van Nederland. Vorig jaar was deze actie ook al een succes. Ferdinand: 'Onderhoud aan monumenten is een vak apart. Het werk wordt gedaan door uitstekende vakmensen en dat willen we graag aan Nederland laten zien. Enerzijds om de expertise van onze branche te laten zien aan eigenaren van monumenten, ketenpartners en andere stakeholders. En anderzijds om jongeren en zij-instromers enthousiast te maken voor het vak van restauratieschilder. Het werd dit jaar weer goed opgepakt door de leden en we kijken ernaar uit om dat volgend jaar nóg beter te doen."