Omgaan met lastig en agressief gedrag van bewoners
Aan de slag met effectieve communicatie
Heeft u in uw werk dagelijks te maken met bewoners? En ervaart u dat zij wel eens lastig zijn of soms zelfs agressief? Weet u hoe u de situatie dan makkelijk in de hand kunt houden? In deze training leert u hoe u kunt omgaan met bewoners die verward, teleurgesteld, onredelijk, eisend of claimend zijn.
Wat leert u?
- U leert snel de verschillende soorten lastig gedrag en agressie te herkennen en hierop adequaat te reageren
- De-escalerende vaardigheden en (gespreks)technieken waarmee u de spanning bij lastig of agressief gedrag kunt verminderen
- Inzicht in uw eigen houding en gedrag: het bepalen van uw persoonlijke grenzen, uw voorkeursreactie, lichaamstaal, taalgebruik enzovoorts
- Werken aan een organisatieprotocol waarmee u de veiligheid in uw bedrijf/team waarborgt
- De rol van verbale en non-verbale communicatie: van contact maken met tot grenzen stellen aan bewoners
- Het afhandelen van klachten van bewoners
Na deze training…
kunt u beter omgaan met lastig en soms agressief gedrag van bewoners
weet u wat u zelf kunt doen om het gedrag van de ander te beïnvloeden waardoor de situatie niet uit de hand loopt
Oefenen
De training is heel praktisch en actief. U oefent tal van situaties, ook uit uw eigen praktijk. Hiervoor zetten we een trainingsacteur in die de bewoner speelt. Zo is het effect optimaal en kunt u het geleerde snel toepassen.
Maatwerk en incompany
Niet ieder bedrijf is hetzelfde. Daarom passen we onze trainingen graag aan uw behoeften aan. Meer weten over maatwerk of incompanytrainingen? Neem contact op met OnderhoudNL Trainingen.
Stuur een mail