Nieuws_1024x175

Signaleer verkoopkansen tijdens het werk: doe de e-learning

Signaleer verkoopkansen tijdens het werk: doe de e-learning

Tijdens het werk knoopt de klant vaak een vriendelijk gesprek met uw medewerker aan. Hoe mooi zou het zijn als uw medewerker in die gesprekken de verkoopkansen herkent en professioneel oppakt! In de e-learning ‘Verkoopkansen tijdens het werk’ op Mijnvakmijnontwikkeling, leert uw medewerker aan de hand van vier voorbeeldsituaties hoe hij tijdens het werk extra onderhoudsopdrachten kan binnenhalen.

Signaleer verkoopkansen tijdens het werk: doe de e
Signaleer verkoopkansen tijdens het werk: doe de e

Vier voorbeeldsituaties met tips

Het is fijn als het werk volgens offerte kan worden uitgevoerd. Maar als directeur/eigenaar kunt u niet altijd en overal tegelijk zijn. Dus is het ook belangrijk dat uw medewerkers tijdens het werk klantgericht werken, nieuwe verkoopkansen signaleren en deze met de klant bespreken. In de e-learning ‘Verkoopkansen tijdens je werk’ krijgt uw medewerker tips aan de hand van vier voorbeeldsituaties:

  • Mond tot mond reclame
    Wanneer u goed werk levert, zal de klant misschien wel familie of vrienden naar uw bedrijf doorverwijzen. Maar uw medewerker kan ook zelf de regie nemen als hij iets hoort over de mogelijkheid voor een nieuwe opdracht (bijvoorbeeld een kind dat uit huis gaat en zelf net een woning heeft gekocht).
  • Meer onderhoud signaleren
    Klaagt de klant bijvoorbeeld over zijn hoge energierekening of beslagen ramen? Uw medewerker kan dan aangeven dat het de moeite waard is om te kijken naar betere (glas)isolatie. En dat uw bedrijf daar een offerte voor kan maken.
  • Klantgericht werken
    Een tevreden klant is natuurlijk goede reclame en zorgt ook weer voor nieuwe klanten. Maar klantgericht werken wil niet zeggen dat uw medewerker elk verzoek van de klant moet uitvoeren. Zorg dat uw medewerker duidelijk de grens aangeeft en met oplossingen komt.
  • Meerwerk
    Het kan natuurlijk zijn dat uw medewerker tijdens het werk iets tegenkomt waar in de offerte geen rekening mee is gehouden. Wat kan hij dan doen? Sowieso melden dat het niet in de huidige offerte zit en aangeven wat de voordelen zijn als het probleem wordt opgepakt. Tenslotte kan hij aanbieden dat uw bedrijf daar een aparte offerte voor maakt.
Direct naar Mijnvakmijnontwikkeling en kies een e-learning
aad

Aad Buller

Onderwijs
0182 - 556 136 | Stuur mij een e-mail

gerrie

Gerrie van der Breggen

Trainingen
0182 - 556 126 | Stuur mij een e-mail

Volg ons op social media:

Meer nieuws van afgelopen week

Meer nieuws

Word nu een jaar lang gratis lid!

Samen komen wij deze crisis door

De coronacrisis zorgt voor veel onzekerheid en raakt ook onze sector. Niet alleen nu, maar vooral straks. Wij gaan u zo goed mogelijk helpen deze crisis te overwinnen en daarom kunt u nu 1 jaar lang gratis proeflid worden van OnderhoudNL.

Meld u nu aan!